|
Modératrice

Lieu: vaucluse
Inscrit le 26 octobre 2004
Administrateur
Lieu: Gironde
Inscrit le 15 novembre 2004
Modératrice

c'est noté volontiers!!!!!
d'ailleurs, si tu me proposes ceci, c'est surement parce que tu as du etre mort de rire en me relisant...... hihihi
mais bon, le roumain, il a l'air de me comprendre.....
n.b. : si thana disparait, allez la chercher en roumanie, elle s'est p-etre faite kidnapper en allant vooir une petite fiat 500!
Administrateur
Non non thana t'inqueites pas ton anglais est pas mauvias !
Je connais la roumanie pour y a voir passe 3 semaines
Je bosse dans une grosse societe dont une usine est jsutement en roumanie
Et je peux te dire que beaucuop parlent francais du moisn le comprennent !
Par contre niveau prix voiture la faudra revoir a copie ca n'a rien a voir avec ici..
A titre d'info l'equivalent du smig ici la bas c'est 100 euros ..par mois bien sur...
Alors a tenir compte dans tes dials ...
Tiger
Modératrice

houla!!!!!
ce qui signifie que je suis passée pour une grosse bourge??????
eh beh!
cependant, je continue a croire que c'est de la folie pure d'acheter une 500 dans cet etat la!
d'apres moi, elle ne sera jamais flambante, non?
imagine, a 300€, la bagnole nickel que tu peux trouver!!!!
Administrateur
Bjr thana
Beh oui ..vu de chez nous mais la bas..tout change
Comem je t'ai dit j'ai passe 3 semaines la bas en 99
A l 'epoque dnas l'usine il y avait environ 400 employes et ...
10 voitures...
La grosse audi du patron pas roumain
Et ensuite que des R12 meme pas de dacia j'ai bien dit R12 ..
Ah si l'inge avait que je bossais avait un XR3 allemande de 12 ans...ou plsu meme
En fait il rachete en allemange ou pays limitrophes et la bas c'est self demerde tout s'achete au black cote pieces...
Alros a present ca a evolue un peu ...
Ex dnas mla boite un operateur touche 120 euros et l'ingenieur a l'epoque c'etait ... 250 euros et a present quasi le double..
Mais tu vois c'est aps l'amerique alors en rapport avoir uen voiture c'est presque signe de richesse comem avoir un TV !
Je parle pas de sous developpement je precise ...
Sauf que les biens style voiture ou tv sont quasi au prix de la france alros regarde ce que ca peut representer pour un salaire 10 fois moindre !
Tiger
Apprenti conducteur

Lieu: Ploiesti, Roumanie, Europe
Inscrit le 28 juin 2005
i understand PERFECTLY francais.. but i'm so lazy to remember correct french grammar...so english is better... quand a la "malchance d'etre roumain"... j'aime ma patrie...
but good point here....
news: i've dismantled my gearbox, and i'm currntly rebuilding it... car is in paint booth now, waiting....
see my profile...
Apprenti conducteur

Inscrit le 28 juin 2005
about me being crazy buying that crappy car.. hey! it's a classic... here in romania, i've said to my friends with modern cars: my baby fiat has rusted in 40 years like yours in 3.. in 30 years yours will be melted, mine will be still a classic alive.... in 100 usd i've bought the car, 60% dismantled, many new parts, 2 engines, 3 gearboxes, 5 carbs...fuelpumps.. etc etc... so i'm not crazy after all... you folks out there maybe don't know how it is to restore a car by yourself.... and i'm not a mechanic.. i'm a IT engineer... 24yrs old... ![]()
see my profile...
Administrateur
Hi adalcru
I was sure you perfect understand french !
And why do you say malchance to be a roumain
We 've noit said that at al
I'm not sure it's better to be french sure !!!
But I jsut inform Thana about the difference in terms of price !
To help her understand that a 100 dollars in roumania can cost 1000 dollars in france.. only a question of level of salary that's all !
Congratulations for the job you do on your car !
Long but you'll be proud when you'll finish !
Tiger
Apprenti conducteur

Inscrit le 28 juin 2005
i understood that.. i'm not angry... this fiat is the best thing that has happened to me ever... i now get phone calls from friends that have found spare parts for me, everyone in the street turns his head to see my fiat... rusty or not.... in ploiesti, a city of 320.000 souls... mine is the only fiat 500...![]()
we have here 3 fiat 600, 4 1300.. several fiat 850... all classics and well cared of...
Hey! i've seen that alpina car on this forum... wow what a car.. if could get my hands on such precious.. even in same shape like mai fiat was.... call me crazy, but i want to buy also a fiat600, and maybe a 124 cabrio i've spotted...
see my profile...
Administrateur
You 're bot at all crazy !
Just you want to have your own and dedicated car not the one that everybody get!
In France people put thousands of dollars to tune their cars !
So ..are they crazy ? no I don't think so !
Tiger
Modératrice

hey, aldracu, you're not crazy....
Ni fact yes, you're crazy.... of this model, as i was when i saw mine in a school book, when i was 13 years old.....
In France, especially in south of France, everybody is crazy for nothing!!!
For your case, it's a very interesting and positive desease!
I was just surprised when i saw your car, because it was in bad condition, and as Romania is frontier with Italia, i thought that you can found many fiat500 in better condition.
If you can find finished car, it will be expensive. Europe is not equal for everybody!!!
You give me the idea to come in your country to found cheap models!
At all events, you have a really merit for your work!!!!!
I haven't at all merit, it's my boyfriend that do everything, I just give him fresh water, push on pedals, and sponge his forehead.....
send photographies when the color is done, please ![]()
Apprenti conducteur

Inscrit le 28 juin 2005
HA HA HA !!!! please, please... try and get a map.... or please learn some geography... i maybe know more about your country than you know about your shoe laces... ROMANIA has borders with: Bulgaria, Hungary, Ukraine, Moldova and Yugoslavia... please, do not offend me anymore... i did not said France has borders with Ghana or Somalia, and that you had bad luck to be born in Africa... so, if you want me to respect you, at least try google.. find where romania is, or my city...
CASE CLOSED.
so, i'll try to make photos of my car.. regarding cheap models... think again.. mine was a lucky find... cars here are rusty, heavy modified with different parts, and not cheap at all...
see my profile...
Apprenti conducteur

Inscrit le 28 juin 2005
finally, i've remembered i was to put some pics with my fiat, so here goes...
here is my fiat 500.. rescued it as a crap, turned into bijou... u can also see the vw cox we've been travelling here and there , the brake drums, the front suspension .
now i have bought the flexible brake tubes rear, front wheel bearrings, new brake pads, and wait for the brake drums to be professionaly machined, centered and polished. i've installed new rear windshield rubber, and wait for the front rubber to arrive, in order to mount the windshield.. (all comes from Hungary in about 3 weeks).
still to come: mount the interior, all brand new cables, brand new copper brake hoses, DIY built, rebuilt brake pump. all the master cylinders will be brand new, and next week maybe i'll atempt a engine start, to see its condition. bye bye...
![]()
also bought a set of 4 rims to use while the original ones go to the restoring booth. paid a well worthy 30 euros on these rims, 2 euro / bearrings, 3 euros/ flexible brake hose... all brand new, german made.
see my profile...
Modératrice

salut le roumain!!!!!!
petite critique (si je peux me permettre......)
tu l'as payé cher ton carrossier???
car d'apres moi, refaire une peinture nickel sur une carrosserie encore si cabossée, c'est peut-etre (j'ai bien dit peut-etre) un peu du gachis......
mais bon..........
**a traduire**
** to translate**
Apprenti conducteur

Inscrit le 28 juin 2005
j'ai paye environ 2 million lei = 50 euros pour son travail... le ptit fiatou n'as pa devenu ok, mais, il est presque ok
les portes sont tres rouilles, et je n'ai que les echanger, mai, je n'ai d'ou les acheter. eh bien.. il etait acceptable...pas "nickel", mais le fiatou , ou le pot de iaourt, comme dises vous, il etait en mauvais etat. te temps passe, je lui acete les ailles, avant/derriere, le planche, et autres chises... maintenat le moins chere, le plus bon...
*excusez my french... * ![]()
see my profile...
Modératrice

Apprenti conducteur

Inscrit le 28 juin 2005
oui, si tu as du temps, et veux me parler, instale yahoo messnger.. j'y suis online maintenant. et oui, la basse de la carroserie est irregulie, mais il etait change, les pieces ont ete fabrique par moi avec le marteau et le fer.... manuellemnet (il es correcte ?) :rolleyes: mon nick est mihaiapostol2000 sur yahoo messenger. pls essaye d'instaler ca...
see my profile...
Apprenti conducteur

Inscrit le 28 juin 2005
oui, si tu as du temps, et veux me parler, instale yahoo messnger.. j'y suis online maintenant. et oui, la basse de la carroserie est irregulie, mais il etait change, les pieces ont ete fabrique par moi avec le marteau et le fer.... manuellemnet (il es correcte ?) :rolleyes: mon nick est mihaiapostol2000 sur yahoo messenger. pls essaye d'instaler ca...
le bas de la caisse.. c'est le support de moteur, est tres tres mauvais, je devais acheter un, mieux peut-etre.. mais je n'ai pas la possibilite. ici en roumanie je ne peux pas trouver cette chose.. pas si vieille... ique j'ai sur le fiatou est originale, et je n'ai pas aucune pieces de carroserie d'en remplacer
see my profile...
|